Kontakt
För specifika frågor, t.ex. om du vill bygga om- eller till något i eller utanför din bostad, så behöver du enligt bostadsrättslagen meddela föreningens styrelse först.
Detta för att bygg- och anläggningsprojekt ibland fordrar bygglov (vilket föreningen måste söka), eller att föreningens styrelse måste godkänna om- eller tillbyggnaden.
Den 1:e januari 2023 skärptes bostadsrättslagen till på detta område. Därför skall du som boende i BRF Siamesen alltid meddela och rådgöra med styrelsen innan du sätter igång någon form av bygg- eller renoveringsprojekt.
Detta är även för att föreningen skall ha möjlighet att dokumentera eventuella avvikelser. Föreningens styrelse ansvarar för att regler följs och att fastigheterna tas väl om hand. Därför behöver föreningen också nödvändig kännedom om eventuella förändringar i föreningens fastigheter.
För att kontakta föreningens styrelse, skicka ett meddelande till styrelsens e-post.
Akut stopp i avloppet, elproblem eller har en plåt lossnat från taket? Då meddelar du föreningens styrelse och sen kontaktar du din lokala auktoriserade firma, som avhjälper felet. Någon central teknisk förvaltning har BRF Siamesen i dagsläget inte.
I väldigt akuta frågor som innebär fara för liv, hälsa eller egendom, t.ex. översvämning, brand eller liknande - ring 112 och meddela därefter föreningens styrelse. (T.ex. genom ett samtal till föreningens ordförande på 070-535 72 36).